Elektromobilio ir įprasto automobilio priežiūra – kas pigiau?
-
Publikavimo data 2024-11-30
Elektromobilio ir įprasto automobilio priežiūra – kas pigiau?
Naujo kompaktinės klasės elektromobilio įsigijimo kaina vis dar išlieka aukštesnė nei benzinu ar dyzelinu varomos transporto priemonės. Nepaisant to, EV savininkai teigia, kad lyginant kuro ir elektros energijos sąnaudas, lyderio poziciją vienareikšmiškai užima elektriniai automobiliai. Tačiau transporto priemonei reikia ne tik kuro, bet ir draudimo, techninės priežiūros bei kitų eksploatacinių išlaidų.
Specialistai teigia, kad vidutinis naujo automobilio naudojimo laikas iki jo pardavimo yra 7 metai. Nuvažiuojant 15 000 km per metus, elektromobilio įsigijimo ir eksploatacijos išlaidos 7 metų laikotarpiu gali siekti iki 45 000 EUR, benzininio automobilio – 47 000 EUR, o dyzelinio – 50 000 EUR. Ar tai tikrai tiesa?
Energijos / degalų sąnaudos
Vienas iš esminių elektromobilių pranašumų – pigi energija. 2024 m. duomenimis, vidutinė elektros kaina Lietuvoje siekia 0,23 EUR/kWh. Vidutinis elektromobilis sunaudoja apie 15–20 kWh/100 km. Tai reiškia, kad 100 km atstumui nuvažiuoti pakanka vos 3–4 EUR. Benzinu ar dyzelinu varomam automobiliui nuvažiuoti 100 km reikia 6–7 litrų degalų. Jei 1 litras degalų vidutiniškai kainuoja 1,5 EUR, 100 km kelionės degalais varomu automobiliu kaina sieks 10–12 EUR. O kokia suma susidarys per 7 metus, nuvažiavus 105 000 km (15 000 km per metus)?
Automobilio tipas Vidutinė kaina EUR už kWh/l Sąnaudos per 7 metus EUR Elektrinis 0,27 4 253 0.27 4253 Benzininis 1.5 14700 Dyzelinis 1.4 11760 Jei kasdien nuvažiuojate neilgus atstumus ir turite galimybę dažnai įkrauti automobilį, elektromobilis gali tapti puikiu pasirinkimu dėl mažesnių kuro sąnaudų. Jei kasdien darbo reikalais tenka važiuoti ilgus nuotolius, vidaus degimo variklio automobilis gali būti praktiškesnis pasirinkimas dėl didesnio nuvažiuojamo atstumo vienu užpildymu.
Priežiūra ir remontas
Tai, kaip sunku prižiūrėti transporto priemonę, paprastai tiesiogiai proporcinga jos judančių dalių skaičiui. Visiškai elektriniame automobilyje galima rasti vos 20 judančių dalių. Tai sumažina priežiūros poreikį, nes nėra sudėtingų transmisijos sistemų, kurias reikėtų prižiūrėti ar keisti. Juolab, kai kurie gamintojai įsipareigoja kelerius metus techninę priežiūrą atlikti nemokamai.
Įprastas automobilis turi apie 2000 judančių dalių, kurios reikalauja reguliariai keisti alyvą, skysčius, filtrus ir kitokios priežiūros. Tai reiškia, kad reikia ir daugiau išlaidų. EV ir įprasto automobilio priežiūra turi ir kelis panašumus, pavyzdžiui, tiek vieną, tiek kitą transporto priemonę reikia apdrausti. Taip pat būtina nepamiršti reguliariai tikrinti padangų slėgį ir būklę, prižiūrėti stabdžių sistemą, amortizatorius, spyruokles ir kitą važiuoklės įrangą.
Rodiklis EUR Elektromobilis Vidaus degimo variklis Techninė apžiūra 30 30 Alyvos keitimas 0 50-100 Skysčių ir filtrų papildymas / keitimas 15 50-150 Kitos reguliarios priežiūros išlaidos 50 300-1000 Draudimas 50-1000 50-1000 Kiekvieno automobilio priežiūros reikalavimai skiriasi, atsižvelgiant į jo amžių ir modelį, tačiau akivaizdu, kad elektromobiliai reikalauja mažesnių techninės priežiūros išlaidų.
Baterijos keitimas / variklio remontas
Elektromobilių baterijos keitimo sąnaudos vis dar ženkliai didesnės nei vidaus degimo variklio remontas. Tačiau baterijų gamybos technologijos sparčiai vystosi, todėl ilgainiui galime tikėtis mažesnių baterijų kainų ir didesnio nuvažiuojamo atstumo. Tai gali padaryti elektromobilius dar patrauklesnius ekonominiu ir ekologiniu požiūriu.
Rodiklis Elektromobilis Vidaus degimo variklis Vidutinė baterijos keitimo kaina 5000-20000 0 Vidutinė variklio remonto kaina 0 2000-6000 Įvertinus ilgalaikes eksploatacijos sąnaudas galima apibendrinti, kad EV gali tapti ekonomiškesniu pasirinkimu nei įprastas automobilis. Tai aktualu tiems, kurie važinėja trumpus atstumus ir gali pasinaudoti namų įkrovimo galimybėmis. Nors pasižymi didesne pradine įsigijimo kaina, elektra varomos transporto priemonės reikalauja mažiau techninės priežiūros. Taip pat jos daro mažesnį poveikį aplinkai, nes neišskiria išmetamųjų dujų. Tad aplinkosaugos atžvilgiu, elektromobiliai pranašesni, lyginant su vidaus degimo varikliais.
Vis tik galutinis sprendimas, kurį automobilį rinktis priklauso nuo individualių poreikių, vairavimo įpročių ir biudžeto. Nepaisant to, kad elektromobiliai dar turi tam tikrų trūkumų, jų potencialas ekonominiu ir ekologiniu požiūriu didina jų populiarumą.
-