Elektromobilio įkrovimo kabeliai – be jų elektromobilis nepajudėtų
-
Jei perkate elektromobilį, jis tikrai bus tiekiamas su tam tikru įkrovimo kabeliu, tačiau daugelis vairuotojų randa priežasčių pirkti papildomus kabelius. Kartais jie pasirenka kąip užgaidą, o kartais tai tiesiog neišvengiama būtinybė.
Nauji elektromobiliai visada turi pagrindinį įkrovimo laidą naudojamą prijunti prie namų elektros lizdo, kaip standartinės specifikacijos dalį, ir vis dažniau įtraukiami atitinkami 1 arba 2 tipo greito įkrovimo kabeliai (arba CCS arba CHAdeMO greito įkrovimo kabeliai), taip pat. Tačiau esama gamintojų, kurie pagal nutylėjimą deda tik vieną kabelį, o kitą siūlo papildomai už papildomą mokestį. Tad bet kokiu atveju vairuotojui reikia įsigyti reikiamą įkrovimo kabelių komplektą.
Keletas gamintojų, kurie standartiškai nešiojamų greito įkrovimo kabelių netiekia, teigia, jog daugelis pirkėjų pasirenka namuose įsirengti įkrovimo stotelę, tokiu atveju įrenginyje vis tiek gali būti kompektuotas kabelis.
Toks kabelis yra visam laikui pritvirtintas prie įkrovimo stotelės, todėl jis visada pasirengęs veikti. Taip mažiau vargo, o pririštas laidas taip pat yra mažiau linkęs netyčia susigadinti ar nusidėvėti, nes netempiate kištuko du kartus per dieną - bent jau kabelio sieninės dėžutės gale. Tai vienas iš tokios įkrovimo stotelės su laidu privalumų.
Kita vertus, tai akivaizdus apribojimas, kai negalite pasiimti pririšto laido su savimi kelionėse, kai reikia įkrauti elektromobilį ne namuose. Štai tada atskiras įkrovimo kabelis tampa būtinu priedu, nes daugelis viešųjų greitųjų įkroviklių reikalauja, kad vairuotojai turėtų savo kabelį. Taigi, jei planuojate kada nors prisijungti prie darbo, gatvėje, prekybos centre ar degalinėje esančios įkrovimo stotelės, dažnai reikia turėti nešiojamąjį įkrovimui paruoštą kabelį.
Žinoma, net jei perkate automobilį su pridedamu greito įkrovimo kabeliu, yra įvairių priežasčių, dėl kurių galbūt norėsite įsigyti kitą, papildomą. Jums gali visai patikti, kad namuose vieną kabelį visam laikui prikabinsite prie sieninės dėžutės - panašiai kaip pririštą kabelį, todėl jums nereikės jo traukti iš bagažinės kaskart įkraunant automobilį.
Kiti gali pastebėti, kad prie automobilio pridedamas laidas yra nepakankamai ilgas atsižvelgiant į jų stovėjimo situaciją, o kiti gali norėti patobulinti laidą, kad juo būtų galima įkrauti daugiau nei vieną transporto priemonę. Kartais laidas gali būti sugadintas važiuojant per jį ar jį užlaužus, o kartais žmonės nori atsarginio vien dėl to, kad bijo būti užstrigę, jei nutiks kažkas netikėto - tai gali būti netyčinė žala, vagystė ar gedimas.
Jei perkate elektromobilio įkrovimo laidą, akivaizdu, kad svarbu pasirinkti teisingą. Yra trys pagrindiniai veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti perkant kabelį: jungčių tipai, maitinimo, fazių rodikliai ir kabelio ilgis. Elektromobiliams įprastai naudojamos įvairios įkrovimo kabelių jungtys, ir jei nežinote, kurios yra jūsų automobilyje, jas lengva atskirti iš išvaizdos bei ši informacija nurodyta elektromobilio vadove(instrukcijoje).
Septynių kontaktų 2 tipo jungtis tampa populiariausiu Europos standartu greitam elektromobilio įkrovimuii, tačiau yra daug senesnių automobilių, kurie naudoja 1 tipo penkių kontaktų jungtį. CCS yra populiariausia greitojo įkroviklio jungtis Europoje, atpažįstama iš dviejų jungčių. CHAdeMO jungtyje naudojamas vienas apvalus lizdas. Tesla automobiliuose naudojama modifikuota 2 tipo kištuko versija, jungianti tik „Tesla“ greitųjų įkroviklių „Supercharger“ tinklą.
Nors įkrovimo kabeliai yra skirti naudojimui lauke, paliekant juos gulėti bet kokiu oru ir nuolat veikiant saulei, jie gali greičiau susidėvėti. Jie taip pat patirs didesnę atsitiktinės žalos ar net vagystės tikimybę. Todėl kabelių gamintojai dažnai tiekia kabelių laikymo maišelius ar tvarkingus spaustukus, kurie ne tik padeda tvarkingiau juos laikyti automobilio bagažinėje, bet ir gali apsaugoti jūsų laidą nuo nusidėvėjimo.
-