Elektromobiliai žiemą – ką reikia žinoti, jog šaltis nedarytų įtakos vairavimui
-
Su pirmuoju sniegu Lietuvoje naujus elektromobilių savininkus užklumpa apmąstymai kaip gi elektromobilis ištvers pirmą žiemą, kokį efektą turės šaltis ir sniegas akumuliatoriui bei ar pasikeis kas nors įprastoje elektromobilio savininko rutinoje. Apie tai ir pakalbėsime. Bet trumpai – taip, žiema, tokia, kokią turime savo klimato juostoje, daro įtaką elektromobiliui, o tiksliau jo nuvažiuojamam atstumui.
Būtent nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu yra pagrindinis parametras, į kurį kreipia dėmesį elektromobilių žinovai ar pirkėjai. Tuo tarpu šaltas oras žiemos metu gali turėti įtakos šiam parametrui, nes ličio jonų akumuliatoriuose esantiems jonams sunkiau judėti šaltyje.
Šaltas oras taip pat turi įtakos įkrovimui, o jūsų automobilio akumuliatorius mėgsta būti tam tikrame temperatūros diapazone. Jei lauke labai šalta, geriau, kad akumuliatorius sušiltų, kad būtų galima įkrauti didesniu greičiu. Tai reiškia, kad žiemą įkrovimas gali užtrukti ilgiau ir prie elektromobilių įkrovimo stotelės teks pastovėti ilgiau arba (jei laikas limituotas), išvažiuoti neįkrovus iki tokio lygio, kaip būdavo vasarą.
Visą procesą kontroliuoja automobilio akumuliatoriaus valdymo sistema, kuri apsaugo ir optimizuoja akumuliatoriaus elementų veikimą net ir esant dideliam šalčiui. Visgi, elektromobiliui galite padėti ir jūs. Štai keli praktiški patarimai, kaip greitai artėjant šalčiausiems žiemos mėnesiams naudotis geriausiomis savo elektromobilio savybėmis net ir prie didesnio minuso.
Parkuokite elektromobilį garaže
Net ir tradicinių automobilių savininkai žino, jog žiemą mažiau vargo, jei automobilis randa vietą po stogu – garaže ar parkavimui skirtame pastate.
Kaip žinia, šaltyje akumuliatoriai išsikrauna greičiau, net ir tiesiog stovėdami. Elektromobiliui garažo šiluma leidžia ilgiau išlaikyti akumuliatorių neišsikrovusį bei įkrauti greičiau kai to prireikia.
Jei turite galimybę rinktis kur palikti automobilį – lauke arba garaže, visada rinkitės garažą šaltuoju metų laiku. Taip pat elkitės ir ieškodami elektromobilių įkrovimo stotelės – geriau užuovėjoje ar po priedanga nei atvirame lauke.
Ryte pašildykite automobilį
Daugumoje elektromobilių yra programėlės, leidžiančios sušildyti automobilį prieš į jį įlipant ir pradedant savo kelionę. Jei įjungsite automobilio šildymą prieš išvažiuodami iš namų, sistema sušildys ne tik automobilio saloną iki pageidaujamos temperatūros, o taip taip pat sušildys akumuliatorių, kad pagerėtų jo veikimo efektyvumas.
Dauguma žmonių elektromobilius palieka krauti namuose per naktį. Nebijokite, jei automobilis vis dar yra prijungtas prie elektros tinklo, kai ryte pradedate jį šildyti, akumuliatoriaus įkrovimas nesutriks.
Neleiskite elektromobiliui išsikrauti
Ir ne tik dėl to, kad pilnai išsikrovus elektromobilio akumuliatoriui bus veiklos „gauti kibiriuką elektros“. Žiemą, kuomet šaltis skatina greitesnį akumuliatoriaus išsikrovimą, tai tampa dar aktualiau.
Kai labai šalta, automobilio akumuliatoriaus valdymo sistema pasilieka tam tikrą akumuliatoriaus talpos procentą – paprastai apie 15–20 proc. – akumuliatoriui įkaitinti. Taigi, jei paprastai akumuliatorių įkraunate likus 15–20 proc., o idealiu atveju mažiausiai 50 % akumuliatoriaus talpos, tuomet galite būti ramūs, kad jūsų automobilio veikimas bus optimizuotas. Neleiskite akumuliatoriui išsikrauti iki mažesnės nei 15 proc. ribos.
Skirkite šildymą žmonėms, ne visam automobiliui
Kadangi elektromobiliuose, žinoma, nėra vidaus degimo variklio, yra mažai papildomos šilumos, kuri padeda sušildyti automobilio saloną.
Tačiau išpūtus šilumą, kai šalta, gali išsikrauti elektromobilio akumuliatorius ir sumažėti automobilio nuvažiuojamas atstumas. Pabandykite apriboti šildymą tik vairuotojui ir keleiviams tinkamai pasukdami šildytuvo orlaidėles, arba valdydami sėdynių ar vairo šildymo nustatymus. Jie sunaudoja mažiau elektros nei viso automobilio salono šildymas.
Pripūskite padangas
Šis patarimas turėtų būti žinomas absoliučiai visiems vairuotojams. Kai temperatūra nukrenta, oras jūsų padangose susitraukia ir slėgis krenta. Reguliariai tikrinkite padangų slėgį, kad padidintumėte žiemos metu nuvažiuojamą atstumą. Tai svarbu, jei norite, kad jūsų elektromobilis važiuotų su kuo mažesniu pasipriešinimu.
Naudokite ECO vairavimo režimą
Dauguma elektromobilių turi „ekologinį režimą“, žymimą tiesiog ECO, kuriuo galite padidinti ridą ir sumažinti energijos sąnaudas ribojant varikliui ir salono šildytuvams tiekiamą energiją. Tai reikš, jog įsibėgėsite lėčiau, tačiau šis rėžimas taip pat gali padaryti saugesnį vairavimą apledėjusiame kelyje ar esant sniego dangai.
Jau ne vieną žiemą praleidote su elektromobiliu ir galite pasidalinti dar daugiau patarimų? Parašykite mums!
-