7 mitai apie elektromobilius

7 mitai apie elektromobilius


Daugumai vairuotojų elektrinės transporto priemonės vis dar yra ateities automobiliai. Tačiau per ateinančius kelis metus planuojama išleisti daugybę naujų akumuliatoriais varomų transporto priemonių, tad ateitis ateis greičiau, nei daugelis tikisi.

Tie, kurie mažiau susidūrę su elektromobiliais, vis dar laikosi seno ir jau klaidingo supratimo apie ateities automobilius. Tad trumpai apžvelgsime 7 paplitusias klaidingas nuomones apie elektromobilius ir pabandysime surasti tiesą.

įkrovimo stotelės

 

Mitas: Elektromobiliu toli nenuvažiuosi, greitai išsikrauna akumuliatorius

Įprastą darbo dieną didesnių miestų gyventojai nuvažiuoja apie 50 km. Maršrutas įprastas: Namai – darželis – darbas –parduotuvė –darželis – namai. Tuo tarpu net kukliausią atstumą nuvažiuojantis Honda e pilnai įkrautu akumuliatoriumi nuvažiuoja 201 km. Tuo tarpu Nissan Leaf e+ - 384 km, o Tesla Model 3 LR – 560 km. Taigi tai yra gerokai daugiau nei reikia įprastą dieną. Pilnai įkrautu akumuliatoriumi galima drąsiai planuoti išvykas už miesto be didelių abejonių.

Šio metu plečiamas įkrovimo stotelių tinklas Lietuvoje užtikrina, jog tikrai bus gali pasikrauti automobilį pusiaukelėje, jei to prireiktų.

 

Mitas: Elektromobiliai labai lėti

Tiesą sakant, elektrinės transporto priemonės yra greitesnės nei varomos benzinu (ne visais atvejais, žinoma, bet daugeliu). Taip yra dėl to, kad elektrinis variklis akimirksniu panaudoja 100% turimos galios. Kai EV vairuotojas nuspaudžia akceleratoriaus pedalą, perėjimas iš stovėjimo į judėjimą įvyksta akimirksniu. Pavyzdžiui, Tesla Model S elektromobilis iki 100 km/h greitį išvysto per 2,5 sekundes. Tad būtų klaidinga sakyti, jog elektromobiliai yra lėti.

 

Mitas: Elektromobiliai labai brangūs

Naujovės pradžioje gali kainuoti kiek daugiau, tačiau šiuo metu elektromobiliai nėra neįkandami. Kaip ir benzinu varomų automobilių, prabangios markės naujausias modelis kainuos įspūdingą sumą. Tačiau vidutinės klasės automobiliai tikrai nekainuoja brangiau už benzinu varomą automobilį. Jeigu žvilgtelėtumėte į populiarius Lietuvoje automobilių skelbimų portalus, 4-6 metų senumo elektromobilį galima drąsiai įsigyti iki 10 tūkst. eurų.

Be to, vis dar yra galimybė pasinaudoti lengvata elektromobiliams įsigyti, tad tai dar sumažina elektromobilio kainą.

 

Mitas: Elektromobiliai yra nesaugūs

Kadangi kol kas nėra daug elektromobilių, nėra duomenų apie tai, jog elektromobiliai yra kuo nors nesaugesni nei kiti automobiliai. Saugumo testus visi EV praeina be problemų. Kalbant apie saugumą, tikriausiai žmonės turi omenyje akumuliatorius. Tačiau kalbos apie užsidegančius ar sprogstančius akumuliatorius avarijų metu yra kiek perdėtos. Tyrimai ir atvejų analizės rodo, kad ličio jonų akumuliatorių sistemų gaisrų ir sprogimų dažnis bei sunkumas yra panašus arba galbūt šiek tiek mažesnis nei benzinu ar dyzelinu varomų modelių.

 

Mitas: Elektromobiliai nėra „žalesni“ nei kitos transporto priemonės

Elektriniai varikliai 75 procentus akumuliatorių cheminės energijos paverčia energija judėjimui. Palyginimui, vidaus degimo varikliai išnaudoja tik 20 procentų benzine sukauptos energijos. Be to, EV neišmeta tiesioginių teršalų važiuojant. Kai kurie teigia, kad vis tiek elektromobiliai netiesiogiai teršia atmosferą per jėgaines, gaminančias joms eksploatuoti reikalingą elektrą.


Tad šiuo atveju viskas priklauso nuo to, kaip šalyje yra gaminama elektros energija. Šiuo metu daug kur diegiamos technologijos gaminti švarią elektros energiją, naudojant saulės elektrinės, vėjo elektrines, hidroelektrines ir pan.

 

Mitas: Brangi priežiūra ir remontas

Priklauso kaip pažiūrėsite. Rimti gedimai gali kainuoti (kaip ir bet kurioje situacijoje), tačiau elektromobiliams nereikia reguliariai keisti alyvos. Taip pat juose daug mažiau judančių detalių, kurios galiausiai sugenda ir jas reikia pakeisti. EV naudoja paprastą vieno greičio transmisiją ir neturi tokių elementų kaip žvakės, vožtuvai, degalų bakas, duslintuvas, išmetimo vamzdis, skirstytuvas, starteris, sankaba, pavaros diržai, žarnos ir katalizatorius. Jei prisimenate paskutinį savo automobilio (ne elektromobilio) remontą, tai šios dalys greičiausiai buvo paminėtos atliekamų darbų sąmatoje.

 

Mitas: Nepatogu naudotis, kol neišplėtota infrastruktūra

Dažniausiai elektromobilius krauname namie arba darbo vietoje. Taip pat šalia prekybos centrų ar poilsio aikštelėse šalia greitkelio, jei išvykstame ilgesnei kelionei. Kasmet įkrovimo stotelių Lietuvoje skaičius didėja, jas rengia ne tik valstybė, tačiau ir privatus verslas, nes mato tame potencialią investiciją. Tad net Lietuvoje, kur elektromobiliai atkeliavo daug vėliau, nei vakarų šalyse, infrastruktūra pakankama, jog būtų galima nebijoti „išsikrauti“.
  

  •