2022 metų laukiamiausi nauji elektromobiliai
-
Elektromobiliai jau nėra retenybė, tai mūsų kasdienybė. 2021 metai buvo rekordiniai kalbant apie elektromobilių pardavimą visame pasaulyje. 2021 m. pasaulyje parduota 6,75 mln. vienetų elektromobilių, o tai yra 108 % daugiau nei 2020 m. Į šį kiekį įeina keleivinės transporto priemonės, lengvieji sunkvežimiai ir lengvasis komercinis transportas. Pasaulyje elektromobilių (BEV ir PHEV) dalis parduodant lengvąsias transporto priemones 2021 m. sudarė 8,3 %, palyginti su 4,2 % 2020 m.Ir nors vis dar yra sutrikimų tiekimo grandinėse, trūksta mikroschemų, gamyklos stabdo darbus dėl koronoviruso protrūkių, tačiau manoma, jog 2022 taip pat muš rekordus elektromobilių pardavimo srityje.
Tad šiandien pažiūrėkime, ką naujo atneš šie metai, kokius naujus elektromobilių modelius pristatys lietuvių labiausiai mėgstamų automobilių markių gamintojai ir tie gamintojai, kurie orientuojasi išskirtinai į elektromobilių kūrimą. Kaip žinia, lietuviai mėgsta ir dažniausiai įsigyja Volkswagen, BMW, Audi, Toyota, Opel, Fiat, Škoda, Peugeot markių automobilius, o daugelis jų šiemet kaip tik pristato naujus elektromobilių modelius.
BMW i4
Tesla Model 3 turi naują konkurentą! BMW i4 yra elektrinis, 4 serijos gran kupe su prieštaringai vertinamomis, bet abejingų nepaliekančiomis priekinėmis grotelėmis. Šis BMW elektromobilis leis mėgautis išskirtine dinamika, aukšto lygio komfortu ir tobulomis kasdienio vairavimo savybėmis. Penkiaduris modelis su penktosios kartos BMW eDrive technologija gali drąsiai puikuotis sportiškomis charakteristikomis.BMW i4 išvystys net iki 400 kW (544 AG) galią bei galės nuvažiuoti iki 591 km vienu įkrovimu.
Mercedes-AMG EQS 53
EQS 53 yra pirmasis visiškai elektrinis automobilis pagamintas AMG. Savo savybėmis EQS 53 yra lyginamas su populiariu Porsche Taycan Turbo S. Sportiška išvaizda, individuali prabanga, šiuolaikiškas interjeras ir kaip priklauso aukštos klasės automobiliui – daug įdomių skaitmeninių funkcijų. Mercedes žada, jog vairuojant šį elektromobilį, jausimės tarsi vairuotume ateitį.
Elektros suvartojimas kWh/100 km (mišrus): 23,9-21,5; CO2 emisija g/km (mišri): 0. Vienu įkrovimu elektromobilis gali nuvažiuoti 565 km, didžiausias išvystomas greitis 250 km/h, o 100 km/h greitį pasiekia per 3,4 s.Tesla Model Y
Tai Tesla Model 3 padidinta versija, patenkanti į SUV kategoriją, kurios visi itin laukė. Didesnis, aukštesnis modelis išsiskiria itin didele ir talpia bagažine, aukštomis lubomis, didesniais ratais ir, žinoma, naujausiomis technologijomis. Išbandę Model 3, jau žino ko tikėtis iš Model Y, nes tai praktiškai tas pats modelis(75 % tų pačių dalių), tik gerokai didesnis ir šiek tiek atnaujintas pagal Tesla standartus.Volkswagen ID 5
Volkswagen ID5 yra pagamintas ID4 pagrindu. ID4 yra mažesnis modelis, tad visiems, kuriems jis patiko, bet norėjo didesnio, labiau SUV kupe klasės elektromobilio, galės mėgautis ID5 privalumais. Čia stilius susijungia su funkcionalumu ir naujausiomis technologijomis. Erdvus, patogus pilnai elektrinis elektromobilis, teigiama, pakeis supratimą apie premium automobilius, kur svarbu ne prabanga, o automobilio protingas vairavimas (Smart driving).Volvo C40 Recharge
Pirmasis Volvo pilnai elektrinis automobilis, kuris neturės variacijų su vidaus degimo varikliu. C40 Recharge tai stilingas ir tylus kupe, kuris įsibėgėja iki 100 km/h vos per 5 s. 78kWh akumuliatorius leidžia įkrauti elektromobilį ir juo nuvažiuoti 250-515 km (priklausomai nuo oro sąlygų).Elektromobilis pagamintas ant CX40 platformos, tad išmatavimai identiški, kaip ir dizaino panašumai.
Tačiau C40 yra greitesnis, naujesnis ir labiau padirbėta su elektromobilio specifikacijomis, kad paliktų įspūdį vairuotojams.
https://www.youtube.com/watch?v=HcHaP26J804
BMW iX M60
Technologinis įvykis elektrifikuotai ateičiai: BMW iX M60 buvo sukurtas elektriniam mobilumui nuo pat pradžių ir pritaikytas našumui. Nuo 0 iki 100 įsibėgėja per 3,8 sekundės. Jis gali nuvažiuoti iki 575 kilometrų be įkrovimo. Jame yra viskas, dėl ko BMW M išsiskiria iš minios. Patirtis, kuri užgniaužia kvapą – diena iš dienos.
Galingas SUV klasės elektromobilis išties išsiskiria iš minios savo eksterjeru bei pulsuojančia prabanga, tuo pačiu ir kaina. Bet pasigėrėti niekas netrukdo.https://www.youtube.com/watch?v=oycUBw3AE7g
Lexuz RZ
Tai bus pirmasis serijinis Lexus elektromobilis. Lexus teigia, kad krosoveris, pagrįstas e-TNGA platforma, tokia kaip naudojama Toyota bZ4X ir Subaru Solterra, pasiūlys neįtikėtiną posūkį ir sukibimą kelyje. Gamintojas taip pat teigia, kad jo prioritetas yra džiuginantis vairavimo efektyvumas.
Kol kas tai tiek naujas elektromobilis, jog specifikacijų nėra, tačiau automobilininkų bendruomenėje tai laukiamas modelis, kuris turėtų tapti apčiuopiamas per artimiausius metus.https://www.youtube.com/watch?v=2vQyJ02c6Fk
Hyundai IONIQ5
IONIQ5 yra pirmasis Hyundai elektromobilis su nauju visiškai elektriniu IONIQ antriniu prekės ženklu ir pirmasis, debiutavęs naujoje grupės E-GMP platformoje. Dalis IONIQ5 patrauklumo yra platus kėbulas ir ilga ratų bazė, todėl jo salonas yra vienas didžiausių savo klasėje.
Maksimali galia ir sukimo momentas: 2 varantys ratai – 160 kW (217 AG), 350 Nm, 4 varantys ratai – 70 kW (95 AG) priekyje + 155 kW (210 AG) gale. Akceleracija 5,2 s, didžiausias važiavimo atstumas vienu įkrovimu iki 481 km.KIA EV6
Ši elektrinė transporto priemonė bus trečioji, kuri 2022 m. pasirodys ant E-GMP platformos, ir tai bus Kia perėjimo prie visiškai elektrinio modelio pradžia. Kia EV6 sulaukė puikių atsiliepimų ir didelės paklausos.
EV6 yra kompaktiškas automobilis, tačiau dėl pasirinktos ratų bazės šio KIA modelio interjero erdvė prilygsta daugeliui vidutinio dydžio SUV. O išskirtinis išorės dizainas tikrai traukia akį ir nenuostabu, jog tai vienas laukiamiausių elektromobilių.
77,4 kWh talpos baterija leidžia nuvažiuoti daugiau nei 510 kilometrų. Akceleracija 5,2 s.Toyota bZ4X
Iki šiol Toyota buvo viena iš nedaugelio pasaulinių automobilių gamintojų, kurie vilkino elektromobilių gamybos pradžią. Tiesą sakant, yra gerai dokumentuotų įrodymų, kad Toyota palankiau žiūrėjo į hibridines ir vandenilio kuru varomas transporto priemones.
Nepaisant to, atrodo, kad pasaulinė rinka privertė Toyotą ištraukti galvą iš smėlio ir 2022 m. ji įsipareigojo pradėti elektrinės transporto priemonės gamybą. Viena iš jų yra jos elektrinis visureigis bZ4X, kuris yra naujos bendrovės nulio taršos koncepcijos dalis.
71.4–72.8 kWh akumuliatorius leis nuvažiuoti 460–530 km atstumą.https://www.youtube.com/watch?v=d9qp2eoOWCk
Ko lauksime dar?
Ir tai tik 10 elektromobilių, kurių laukia EV fanai. Tačiau dar daugiau elektromobilių pasirodys šiais metais. Kai kurie kol kas dar net nepaskelbti, kitų matome tik prototipus ar pristatytas koncepcijas. Tačiau 2022 metai žada būti įdomūs su daugybe elektromobilių, kurie pasieks mus iš didžiųjų automobilių gamintojų ir iš naujų, tik į elektromobilius orientuotų kompanijų.
O kurio elektromobilio labiausiai laukiate jūs?
-