Kas atsitiks, jei išsikraus elektromobilis?

Kas atsitiks, jei išsikraus elektromobilis?
 

Kaip ir baigiantis degalams, taip ir elektromobiliui gali baigtis galia – išsikrauna akumuliatorius. Kaip to išvengti ir ką daryti, jei nutinka blogiausia?

 

Kiek galima nuvažiuoti vienu įkrovimu?

Daugelis potencialių elektromobilių pirkėjų yra susirūpinę dėl nuvažiuojamo atstumo, kurį jie galės įveikti vienu įkrovimu, ir kas nutiks, jei važiuojant jiems išsikraus akumuliatorius dar neprivažiavus įkrovimo stotelės. Ankstyvieji elektromobiliai, tokie kaip Peugeot iOn, pasiekdavo 160 kilometrų ribą, tačiau technologijos sparčiai tobulėja ir šiomis dienomis net už prieinamą kainą Renault ZOE gali įveikti beveik 400 km, o Tesla gali viršyti 560 km ribą su pilnai įkrautu akumuliatoriumi. Palyginimui, atstumas nuo Vilniaus iki Klaipėdos yra 306 km.

Nuvažiuojamas atstumas pilnu akumuliatoriumi priklauso nuo automobilio akumuliatorių dydžio, važiavimo tipo, oro ir net eismo sąlygų. Elektromobiliuose prietaisų skydelyje yra atstumo indikatorius, kuris nurodo tikrovišką realų kilometražą, kurio galite tikėtis iš savo automobilio važiuodami taip kaip įpratę važiuoti.

Orientacijai, keleto populiarių modelių nuvažiuojamas atstumas pilnai įkrautu akumuliatoriumi.

• Honda e – 201 km
• BMW i3 120Ah – 293 km
• Hyundai IONIQ – 310 km
• Vauxhall Corsa e- 336 km
• Nissan Leaf e+ - 384 km
• Renault Zoe – 394 km
• Tesla Model 3 SR+ - 409 km
• Kia e Niro – 453 km
• Jaguar I-Pace – 470 km
• Tesla Model 3 LR – 560 km

įkrovimo laidai

Bet kuriuo atveju, šiuo požiūriu yra nedaug skirtumų tarp elektrinių ir vidaus degimo varikliu varomų automobilių. Elektromobilius reikia įkrauti taip pat dažnai, kaip ir vidaus degimo automobiliams įpilti benziną ar dyzeliną. Kaip benzininiame ar dyzeliniame automobilyje yra degalų matuoklis, kuris jus perspėja, kai bakas baigia ištuštėti, taip pat ir elektromobilių prietaisų skydelyje yra diapazono indikatorius, rodantis, kiek dar galite nuvykti, kol jums reikia akumuliatoriaus įkrovimo.

Atėjus laikui įkrauti elektromobilio akumuliatorių, integruotos navigacijos sistemos ar mobiliosios aplikacijos, nurodys kur artimiausios įkrovimo stotelės ar šiuo metu jos laisvos ir kiek kainuoja įkrovimas.

 

Ar galima tempti elektromobilį?

Jei baigiasi kuras automobilyje, tikėtina ieškosite kas galėtų patempti kelis kilometrus iki artimiausios degalinės arba pabandysite įsipilti degalų į kanistrą. Deja, elektros į kibirėlį neįsipilsite, o kaip su tempimu?

įkrovimo laidai

Elektrinių transporto priemonių nereikėtų vilkti lynu ar keltuvu (kai pakelti tik du priekiniai ratai), nes tai gali sugadinti traukos variklius, kurie generuoja elektrą regeneracinio stabdymo metu. Vienintelis saugus būdas yra pervežti elektromobilį iki įkrovimo stotelės techninės pagalbos tralu.

Skirtingi elektromobilių gamintojai pateikia skirtingus patarimus, kaip elgtis jei išsikrovė akumuliatorius. Pavyzdžiui, Tesla ir Renault savininkams patariama naudoti tik techninės pagalbos tralą. Tačiau Nissan teigia, kad naujausią Leaf galima vilkti pakėlus priekinius ratus, nes taip išvengiama žalos traukos varikliui. Tačiau tralas visada yra saugiausias pasirinkimas.

Specialistai nerekomenduojama važiuoti elektromobiliu iki pilno akumuliatoriaus išsikrovimo. Gamintojai įspėja, kad tai gali sugadinti akumuliatorių. Visiškai išeikvojus energiją akumuliatoriaus elementai gali susilpnėti ir ilgainiui pablogėti jų veikimas. Visada geriausia pasilikti maždaug 10–20% akumuliatoriaus veikimo laiko.

Turint omenyje, jog elektromobilių infrastruktūra plečiasi, įkrovimo stotelės randamos vos ne ant kiekvieno kampo, tad nuolat pasipildyti akumuliatorių ir būti tikriems, jog jis tikrai neišsikraus kol nuvažiuosite prie ežero.
  

  •