Dyzelinio ir elektrinio automobilio eksploatavimo realios sąnaudos ir palyginimai

Dyzelinio ir elektrinio automobilio eksploatavimo realios sąnaudos ir palyginimai
 

Tikriausiai daugeliui iš jūsų keičiant automobilį kyla klausimas, kokį automobilį šiuo metu pasirinkti būtų geriausia, ekonomiškiausia? Benzininį, dyzelinį, hibridinį ar elektrinį? Norėčiau pasidalinti su jumis savo patirtimi, kaip nuo dyzelinių automobilių perėjau prie elektrinių ir kiek kainavo jų eksploatacija. Tikiuosi ši informacija jums bus naudinga ir atsakys į kai kuriuos rūpimus klausimus.

Prieš įsigyjant savo pirmąją elektromobilį Nissan Leaf, važinėjau dyzeline 2011 m. Audi A6 (2.0 l, 100 kW). Kadangi tuo metu norėjosi šeimyninio, saugaus, komfortiško ir negalingo automobilio, Audi A6 pilnai pateisino mano lūkesčius. Labai džiaugiuosi, jog automobilis puikiai tarnavo ir techniškai, praktiškai nieko nereikėjo remontuoti, tik smulkios eksploatacinės išlaidos, kurias matysite pridėjote lentelėje. 

Du metus kol pats važinėjau Audi, o žmona su Toyota Corrola (2006 m., 1.6 l, dyzelis) pradėjau stipriai domėtis elektromobiliais ir po visų svarstymų ir skaičiavimų nusprendžiau, kad laikas pakeisti Toyota į elektromobilį. Tad tolimoms kelionėms naudojau Audi A6, o tik įsigijus elektromobilį pilnai jį eksploatavau Vilniaus mieste ir aplink jį. Po metų elektromobilio eksploatavimo nusprendžiau parduoti ir Audi A6 ir važinėti tik su elektromobiliais (įsigijau antrą Nissan Leaf). Esant poreikiui važiuoti į tolimas keliones (kurių tik vasarą kiek daugiau būna), mašiną nuomojausi arba skolinausi iš tėvų.

Pridėtoje lentelėje matysite, jog elektromobilio įkrovimui per visą tą laiką išnaudojau tik apie 50 Eur, nes dažniausiai kroviausi darbe ir kitose nemokamose krovimo vietose.

Lentelėje žemiau pateikti realūs šių automobilių eksploatavimo kaštai:

  Pirkimo kaina  Pardavimo kaina  Nuvertėjimas Eksplotavimo trukmė  Nuvažiuota km  Išleista kurui, eur Draudimas, eur Eksploatacinės išlaidos, eur Suma, eur  1km kaina    
Nissan Leaf, 2014m, Europa  13700  9400 4300 2.5m 28500 45 1500 305 1850 0,06  
Audi A6, 2011m 2.0 l dyzelis 11000 5900 5100 3m 61000 4880 2180 1130 8190 0,13  

 

Elektromobilio privalumai

• Nemokamas parkavimas mieste, kelionei į darbą važiuojant A juosta pirmyn ir atgal sutaupoma beveik 1 val laiko, kurią praleisčiau kamštyje;

• Ženkliai mažesnės eksploatavimo sąnaudos, lyginant su automobiliu, kuris turi vidaus degimo variklį;

• Elektromobilio nuvertėjimas panašus kaip ir kitų automobilių, kai perkama už panašias sumas.

• Nuvažiuoto 1km išlaidos įvertinus ekploataciją (išskyrus nuvertėjimą) dvigubai mažesnės, nei dyzelinio automobilio.

• Greitas įsibegėjimas, tylus važiavimas.

• Automobilio valdymas per programėlę, pvz. žiemą galima įjungti šildymą iš anksto.

 

Elektromobilio trūkumai:

• Sudėtinga važiuoti į tolimas keliones, daug planavimo, stebėjimo ar įkrovimo stotelės yra tavo maršrute, veikia ar ne.

• Eksploatuojant Vilniuje ir rajone, reikia stebėti kiek liko kilometrų, planuoti įkrovimo laiką. Man šiuo atveju didelių problemų nekilo, nes nemokama greito krovimo stotelė netoli namų, taip pat stotelė prie darbo. 

• Automobilio bagažinė nėra didelė, kieta važiuoklė.

 

Tolimos kelionės įspūdžiai su elektromobiliu

su Nissan Leaf, kurio baterija 24kWh ir neaušinama, vasaros metu nutariau nuvykti iš Vilniaus į Klaipėdą ir kitą dieną grįžti. Važiuodamas pirmyn su 5 sustojimais įkrovimui sugaišau apie 6 val. Panašiai truko ir grįžti atgal iš Klaipėdos į Vilnių. Kelionė buvo tikrai varginanti ir neplanuočiau daugiau to kartoti. Dar pasisekė, kad visos krovimo stotelės veikė, nes jeigu neveiktų, reikėtų samdyti „traliuką“ ir prašyti, kad nuvežtų iki artimiausios krovimo stotelės. Be to šios mašinos baterija neaušinama ir jau po 3 iš eilės greito krovimo ciklo baterija buvo prie perkaitinimo ribos, kas baterijai nėra gerai ir ji praranda savo talpos savybes.

Neskaitant nepatogumo ilgose kelionėse, aš asmeniškai prioritetą teikiu elektromobiliams. Tiek 2020 m. tiek 2021 m. daug kalbama apie elektromobilius, naujus jų modelius už įkandamą kainą, su kuriais realiai jau galima nuvykti virš 300km. Tad drąsiai galima sakyti, jog elektromobiliai - ateities mašinos.
 

  •