Prekių katalogas

3 mitai, stabdantys nuo minties įsigyti elektromobilį 

Šiuo metu vis dažniau pasigirsta diskusijos apie tai, jog elektromobiliai nebėra tik futuristų numatoma ateitis. Išties jau dabar daugelis juokais, daugelis rimtai kalba, jog iki 2030 metų persėsime prie elektromobilių vairo. Tokios mintys pagrįstos ES pasirinktu žaliojo kurso ir klimato kaitos įsipareigojimais.

Kadangi transporto sektorius laikomas vienu taršiausių, nenuostabu, jog siekiant atsisakyti iškastinio kuro naudojimo, pradėtas skatinimo planas pereiti prie elektromobilių naudojimo privačiame transporto sektoriuje.

Tačiau, kol vyriausybės svarsto ir priima sprendimus, paprastus žmones dažnai nuo sprendimo įsigyti elektromobilį stabdo pasenusi informacija bei įsigalėję mitai. Tai beveik natūralu. EV sritis taip sparčiai plėtėsi ir tobulėjo, jog tai kas dar prieš metus buvo tiesa, jau nebegalioja naujiems elektromobiliams ir pamažu tampa mitais.

Šiandien kelis tokius ir paminėsime.

Mitas: nėra kur įkrauti elektromobilio

Neturintys elektromobilio ir nežinantys, kaip pasikeičia vairavimo ir automobilio „užpildymo“ energija įpročiai, elektromobilių įkrovimo stoteles lygina degalinėms. Taip, degalinių kol kas yra žymiai daugiau. Tačiau tai nereiškia, jog nėra kur įkrauti elektromobilio, viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas plečiasi sparčiau nei galima būtų pagalvoti.

Pirmiausia, elektromobiliai kraunami ten, kur sustoja vairuotojas, viešose stotelėse prie prekybos centro, kavinės, automobilių stovėjimo aikštelėje. Taip pat didžioji dauguma vairuotojų įsirengia elektromobilių įkrovimo stoteles namuose. Tad lyginant su degalinėmis, keičiasi įpročiai. Vairuotojas nevažiuoja specialiai užsipilti kuro, o planuojasi savo kelionę taip, kad būtų kur palikti elektromobilį įkrauti, kol bus tvarkomi reikalai.

Be to, į degalinę paprastai važiuojama kai kuras pasiekia bako dugną. Tuo tarpu elektromobilio savininkai nuolat pasipildo, net jei akumuliatorius ir beveik pilnas.

Mitas: elektromobiliai skirti tik didmiesčiams

Iš dalies šis mitas paplitęs dėl anksčiau išdėstytos minties, jog žmonės įsivaizduoja, jog nėra kur įkrauti elektromobilio. Tačiau sparčiai besiplečiant viešųjų įkrovimo stotelių tinklui, Lietuvos žemėlapis jau plačiai padengtas stotelėmis, jas galima rasti ko ne visuose miestuose, greitkeliuose ir magistraliniuose keliuose. Tad išsiruošti iš Vilniaus į Palangą tikrai nėra iššūkis – prireikus tikrai bus kur įkrauti elektromobilį.

Antra mito sudedamoji dalis – tai, jog tikima, kad elektromobilis vienu įkrovimu toli nuvažiuoti negali. Jei apie tai kalbėtume dešimt metų atgal, tai būtų beveik tiesa. Tuo tarpu dabar kiekvienas naujas elektromobilio modelis išleidžiamas su vis galingesniu, didesnės talpos akumuliatoriumi ir nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu tampa vis didesnis.

Pavyzdžiui, populiarus BMW i3 120Ah vienu įkrovimu nuvažiuoja 293 km, Nissan Leaf e+ 384 km, o Tesla Model 3 LR – 560 km. Tai tikrai nėra mažai automobiliams, kurie, kaip kai kurie vis dar mano, negali išvažiuoti toliau savo namų rajono.

Mitas: elektromobilio remontas kainuoja brangiai

Ką žmonės kalba apie retesnius automobilius, kurie rieda mūsų gatvėmis? Dažniausiai tai, jog jei automobilis retas, jam bus sunku gauti detalių sugedus ir remontas bus brangus. Lygiai tas pats kalbama ir apie elektromobilius, kol jų Lietuvoje dar palyginti nedaug. Tačiau tarp vidaus degimo varikliais varomų automobilių ir elektromobilių yra keli esminiai skirtumai.

Benzinu varomi automobiliai turi daug daugiau judančių ir greičiau nusidėvinčių dalių. Jei žvilgtelėtumėte į dažniausiai gendančių ar remonto reikalaujančių automobilių dalių sąrašą, greičiausiai ten pamatytumėte transmisiją, variklio aušinimo dalis, uždegimo žvakes, įvairius diržus ir grandines. Šių dalių elektromobilyje paprasčiausiai nėra, tad nereikia reguliariai keisti ar remontuoti.

Elektromobilių stabdžiai taip pat yra pranašesni, kadangi naudojamas regeneracinis stabdymas varikliu, stabdžių sistema mažiau apkraunama, kaladėlės dėvisi lėčiau.

Jei norisi ką nors pasakyti apie akumuliatorių, tuomet tik galima priminti, jog tai kitokie nei įprasti akumuliatoriai, jie patvarūs ir ilgaamžiai. Daugelis gamintojų suteikia 8 metų garantiją elektromobiliams arba jų akumuliatoriams.

Taigi, remonto mažiau, degimų mažau, tad ir išlaidos elektromobiliui mažesnės.